Fiskalizacija 2.0

Uvođenjem fiskalizacije eRačuna smanjit će se broj potrebnih obrazaca i omogućiti predispunjavanje propisanih obrazaca. Takav način ispunjenja obveza donosi značajno administrativno rasterećenje poreznih obveznika. Fiskaliziranjem svih izdanih računa bit će omogućeno praćenje gospodarskih tokova u realnom vremenu i podrška smanjenju nelikvidnosti u gospodarstvu.
( Porezna uprava )


Pripremite se na vrijeme.
Odaberite svog informacijskog posrednika za eRačune.


Što donosi Fiskalizacija 2.0?

Drugom fazom fiskalizacije širi se obveza evidentiranja računa kroz sustav Porezne uprave na eRačune u B2B poslovanju. Preduvjet za proširenje fiskalizacije u B2B segment je uvođenje obvezne razmjene eRačuna. Navedene promjene u poslovanju su propisane Zakonom o fiskalizaciji (Fiscalization Act)

Obveza izdavanja eRačuna

Svi obveznici PDV-a morat će izdavati eRačune od 01.01.2026.

Fiskalizacija

Svi računi izdani kroz sustav eRačuna morat će se prijaviti i poreznoj upravi kroz sustav fiskalizacije 2.0.

eIzveštavanje

Kroz sustav fiskalizacije porezne uprave morat će se slati i dodatni podaci o naplati eRačuna, neizdanim računima kroz eRačuni, i ostalo.

Tko su obveznici?

Prva na udaru su sva poduzeća u sustavu PDV-a. Već od 1. siječnja 2026. oni su obvezni izdavati i zaprimati e-račune za sve transakcije između poslovnih korisnika (B2B). No, ni ostali neće još dugo biti pošteđeni – poduzetnici izvan sustava PDV-a već tada moraju zaprimati e-račune, a od 2027. i sami ih izdavati.

Što je e-račun i zašto je važan novi standard?

Zaboravite papir, Word i PDF. e-Račun je digitalni dokument u strukturiranom XML formatu, usklađen s europskom normom EN 16931. Takav račun može automatski 'putovati' između informacijskih sustava, a samo on ima pravnu valjanost u B2B poslovanju. Sve drugo – jednostavno neće proći.

Obavezno eIzvještavanje i digitalna arhiva

Svaki izdani i primljeni e-račun automatski se fiskalizira i prijavljuje Poreznoj upravi u stvarnom vremenu. Osim toga, svi računi i prateća dokumentacija moraju se čuvati isključivo digitalno, u izvornom XML formatu, i to najmanje 11 godina. Izdavatelji moraju prijavljivati naplatu izlaznih računa, a primatelji odbijanje ulaznih i adresu za zaprimanje e-računa.

Što sve treba prilagoditi?

Bez ažuriranog softvera i pouzdanog informacijskog posrednika, poslovanje će biti nemoguće. Svi poslovni procesi – od izdavanja i zaprimanja do arhiviranja računa – sele se u digitalnu sferu. Poduzetnici moraju provjeriti i nadograditi svoje sustave, odabrati posrednika i prijaviti ga Poreznoj upravi između 1. rujna i 31. prosinca 2025., te osigurati digitalnu arhivu.

Što je eRačun i zašto vam treba?

eRačun ili elektronički račun podrazumijeva račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku što omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu bez papira i ručnog unosa. Primjenom Zakona o fiskalizaciji (Fiscalization Act) od 1. siječnja 2026. svi porezni obveznici upisani u registar obveznika PDV-a sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u Republici Hrvatskoj bit će dužni slati i zaprimati eRačune za tuzemne transakcije koje obavljaju primatelju eRačuna. Ako obveznik PDV-a nije u sustavu PDV-a, tijekom 2026. moći će koristiti aplikaciju MikroeRačun kako bi primao eRačune od obveznika PDV-a.

© Copyright 2025 z3software. All Rights Reserved.